Actualitate

Foștii angajați STP Turda, lăsați din nou fără bani!

Foștii angajați ai societății STP Turda au fost lăsați fără bani din nou, după ce în luna decembrie 2019, după ce au trecut la TUP Turda (Transport Urban Public Turda SRL, societatea administrației locale turdene, care operează cu autobuzele electrice), au întârziat cu virarea banilor câteva zile.

Banii aferenți jumătății de lună din decembrie 2019, când angajații au lucrat în contul STP Alba Iulia / PL Turda, trebuiau să fie dați până în 15 ianuarie 2020. Dar acest lucru nu s-a întâmplat.

În 17 ianuarie 2019, la 2 zile după ce banii trebuiau virați în conturile foștilor angajați STP, societatea a transmis către Primăria Turda o solicitare de plată ”imediată” a unor facturi, ca să-și poată plăti angajații.

”Întrucât în data de 15 ianuarie 2020 nu am avut resursele financiare necesare pentru plata obligațiilor salariale restante pe care le avem față de foștii angajați ai STP Turda și actuali angajați ai Transport Urban Public SRL Turda, angajați care au prestat activitatea de transport public local în perioada 1 decembrie 2019 – 15 decembrie 2019, prin prezenta vă solicităm urgentarea plății următoarelor facturi…”, se menționa în adresa transmisă Primăriei, semnată de directorul STP P.L. Turda – Mostecky Dan-Robert, care făcea referire la facturi totale de 240.763,11 lei.

Dincolo de informația în sine sau de ”șantajul” pus în practică, practic STP recunoaște că activitatea lor financiară se baza exclusiv pe banii Primăriei.

La o conferință de presă de acum câteva zile, primarul Cristian Matei le-a spus jurnaliștilor că STP s-a comportat cu ”rea intenție” în momentul în care a trebuit să predea transportul local de persoane către TUP Turda, amenințând angajații și reprezentanții administrației locale că transportul cu autobuze electrice va sucomba a doua zi de la preluarea activității. Însă, acest lucru nu s-a întâmplat!